ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که به شما امکان می دهد پایگاه داده ما را با بیش از 25 میلیارد کلمه کلیدی از 142 کشور جستجو کنید.
و می توانید نتایج را بر اساس معیارهای مختلف کلمات کلیدی فیلتر کنید، از جمله:
ابزار جادویی کلمه کلیدی با استفاده از گزینههای فیلتر کردن و جستجوی عبارات مرتبط خاص، به شما کمک میکند بهترین کلمات کلیدی را برای استراتژی سئو خود پیدا کنید.
با اکانت رایگان Semrush خود، می توانید روزانه حداکثر 10 جستجو با 10 نتیجه انجام دهید. و به انواع دیگر ابزارهای سئو به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.2. ردیابی موقعیت
ردیابی موقعیت به شما کمک می کند تا رتبه بندی گوگل خود را برای کلمات کلیدی هدف در مکان مشخص شده خود نظارت کنید. و دریابید که آیا از ویژگی های SERP استفاده می کنید.
به این ترتیب، متوجه خواهید شد که آیا استراتژی سئوی شما کار می کند یا خیر.
با یک حساب رایگان Semrush، می توانید حداکثر 10 کلمه کلیدی را در Position Tracking ردیابی کنید.
ابزار ممیزی سایت، سایت شما را برای بیش از 140 مشکل فنی و سئو داخلی بررسی می کند.
اینها شامل مسائل مربوط به:
از شدیدترین تا کمشدیدترین، مسائل بهعنوان «خطاها»، «هشدارها» و «اخطارها» طبقهبندی میشوند. برای کمک به شما در اولویت بندی آنچه که باید ابتدا به آن پرداخته شود.
ممیزی سایت همچنین اطلاعاتی در مورد چگونگی و چرایی رفع هر مشکل ارائه می دهد. و با Trello، Zapier و Semrush CRM ادغام می شود . بنابراین ایجاد وظایف برای تیم خود آسان است.
به عنوان یک کاربر رایگان Semrush، می توانید با ابزار Site Audit ماهانه تا 100 URL را جستجو کنید. و حتی به نرم افزارهای رایگان SEO دسترسی پیدا کنید.
ابزار Link Building ساختن بک لینک ها (لینک هایی از سایر وب سایت ها که به وب سایت شما اشاره می کنند) را سریعتر و آسان تر می کند که می تواند به نفع SEO شما باشد.
این ابزار بر اساس رقبای شما و کلمات کلیدی هدف، مشتریان احتمالی لینک سازی (سایت هایی که ممکن است به شما لینک دهند) را شناسایی می کند. و به عنوان یک کاربر رایگان، می توانید تا 100 مشتری احتمالی خود را وارد کنید.
وقتی برای دنبال کردن فرصتی آماده هستید، این ابزار به شما کمک میکند ایمیلهای ارتباطی خود را پیشنویس، ارسال و پیگیری کنید .
آخرین اما نه کم اهمیت، پیوندهای به دست آمده خود را در تب " مانیتور " ردیابی کنید. برای اطمینان از فعال ماندن آنها.
جستجوگر SEO در صفحه ایده های بهینه سازی مناسب برای صفحات وب شما را ارائه می دهد.
برای استفاده از آن، فقط کلمات کلیدی مورد نظر را برای صفحات انتخابی خود اضافه کنید.
سپس، این ابزار محتوای شما را با بهترین شیوه های سئو و رقبای رتبه برتر مقایسه می کند. برای ارائه ایده هایی که پوشش می دهد:
بعلاوه، جستجوگر سئوی On Page به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام صفحات را اولویت بندی کنید. بر اساس پتانسیل ترافیک آنها و غیره
کاربران رایگان Semrush می توانند تا 10 جفت صفحه کلیدواژه را به جستجوگر جستجوگر جستجوگر صفحه اضافه کنند.
تجزیه و تحلیل بک لینک به شما امکان می دهد پروفایل های بک لینک خود و رقبا را تجزیه و تحلیل کنید. بنابراین می توانید جایگاه رقابتی خود را ارزیابی کنید. و استراتژی ساخت لینک خود را بهبود بخشید.
میتوانید ببینید که چگونه معیارهای زیر در طول زمان تغییر کردهاند:
به علاوه، می توانید کشف کنید:
و خیلی بیشتر.
با یک اکانت رایگان Semrush می توانید تا 10 درخواست در روز داشته باشید.
ابزار نمای کلی دامنه Semrush داده های ارزشمندی را در مورد وب سایت های رقبا ارائه می دهد. که می توانید از آن برای ایجاد معیارهایی برای موفقیت سئوی خود استفاده کنید.
در میان چیزهای دیگر، می تواند به شما نشان دهد:
شما می توانید تا 10 درخواست در روز با حساب رایگان Semrush خود داشته باشید.
ابزار Topic Research به شما کمک میکند تا ایدههایی را که میتوانید در وبسایت خود پوشش میدهید، محتوای مناسب سئو پیدا کنید.
برای استفاده از آن، موضوع تمرکز و کشور مورد نظر را وارد کنید. سپس، این ابزار کلیدواژه های فرعی محبوب و پرطرفدار را جمع آوری می کند.
برای هر موضوع فرعی، می توانید ببینید:
با یک حساب رایگان Semrush می توانید دو جستجو در ابزار Topic Research انجام دهید.
دستیار نوشتن SEO به شما کمک می کند محتوای اصلی و سئو پسند بنویسید که خواندن آن آسان است و با لحن صدای شما همسو می شود.
کلمات کلیدی و مخاطبان مورد نظر خود را وارد کنید تا توصیه هایی ایجاد کنید. سپس، شروع به نوشتن محتوای خود کنید تا ببینید امتیاز آن چگونه است.
این ابزار به شما کمک می کند:
و خیلی بیشتر.
شما می توانید حداکثر دو سند را با یک حساب رایگان Semrush ایجاد کنید.
مدیریت فهرست به شما امکان می دهد نقل قول های محلی خود را به صورت رایگان بررسی کنید. بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار محلی شما در فهرست های برتر فهرست شده است. و آن اطلاعات کلیدی موجود و صحیح است.
اگر این ابزار رایگان سئو هر مشکلی پیدا کرد، سعی کنید به سرعت آنها را حل کنید. زیرا فهرستهای ثابت میتوانند به رتبهبندی محلی شما کمک کنند.
سنسور Semrush به شما امکان می دهد نوسانات را در نتایج جستجوی گوگل ردیابی کنید.
نوسانات بالا به این معنی است که نتایج بیش از حد معمول تغییر میکنند—احتمالاً به دلیل بهروزرسانی الگوریتم . بنابراین، نظارت بر نوسانات در کشور و دسته بندی شما مفید است.
همچنین میتوانید از سنسور Semrush استفاده کنید تا ببینید کدام ویژگیهای SERP در جایگاه شما رایجتر است. و محتوای خود را با در نظر گرفتن آنها بهینه کنید.
SEOquake یک افزونه رایگان مرورگر است که داده های SEO را در مورد صفحات نتایج موتور جستجو و صفحات وب جداگانه ارائه می دهد.
برای مشاهده این معیارها (و سایر معیارها) برای هر نتیجه جستجو، حساب رایگان Semrush خود را متصل کنید:
هنگامی که از صفحات خاصی بازدید می کنید، نوار ابزار SEOquake اطلاعات مفیدی در مورد هر صفحه ارائه می دهد. و به شما امکان دسترسی به گزارش های دقیق تر را می دهد.
Google Analytics 4 (GA4) یک پلت فرم تجزیه و تحلیل وب سایت است که اطلاعاتی در مورد ترافیک و رفتار کاربر نشان می دهد.
شما یک کد رهگیری نصب میکنید که ابزار را قادر میسازد اطلاعات مربوط به فعالیت بازدیدکنندگان را جمعآوری کند. که سپس می توانید از طریق گزارش های مختلف آن را تجزیه و تحلیل کنید.
در میان بسیاری از موارد دیگر، می توانید متوجه شوید:
GA4 یکی از بهترین ابزارهای سئوی رایگان برای اندازه گیری نتایج است.
برای شروع به GA4 وارد شوید (یا یک حساب کاربری ایجاد کنید).
کنسول جستجوی گوگل (GSC) به شما کمک می کند عملکرد سایت خود را در جستجوی Google نظارت و مدیریت کنید.
میانگین رتبه بندی شما را برای حداکثر 1000 پرس و جو برتر نشان می دهد. و این نتایج چه تعداد بازدید و کلیک را به همراه دارد.
همچنین می توانید از GSC برای موارد زیر استفاده کنید:
برای شروع به GSC وارد شوید (یا یک حساب کاربری ایجاد کنید).
Bing Webmaster Tools به شما کمک می کند عملکرد سایت خود را در جستجوی Bing نظارت و مدیریت کنید .
در اصل، این نسخه Bing از کنسول جستجوی گوگل است.
می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:
و خیلی بیشتر.
اگر روی بینگ تمرکز می کنید، ابزار وب مستر بینگ یکی از بهترین ابزارهای سئو رایگان است.
نمایه کسب و کار Google (GBP) به شما امکان می دهد فهرست کسب و کار محلی خود را در Google مدیریت کنید.
این نمایه ای است که می تواند در نتایج مبتنی بر نقشه ظاهر شود. مثل این:
در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید در پوند انجام دهید و به شما کمک می کند رتبه بالاتری کسب کنید و مشتریان محلی بیشتری به دست آورید:
برای شروع به صفحه اصلی GBP مراجعه کنید .
Map Rank Tracker به شما امکان می دهد رتبه بندی کسب و کار خود را در Google Maps نظارت کنید.
کلمات کلیدی محلی و مکان های جستجویی را که می خواهید ردیابی کنید انتخاب کنید . و نقشه حرارتی رتبه شما را برای هر کدام نشان می دهد.
اگر رتبه بندی ضعیفی دارید، از این ابزار برای بررسی بزرگترین رقبای خود استفاده کنید. و سعی کنید استراتژی سئوی محلی خود را بهبود بخشید .
با یک حساب رایگان Semrush، ماهانه 50 اعتبار برای Map Rank Tracker دریافت می کنید. این بدان معناست که می توانید برای مثال، یک شبکه پنج در پنج را برای دو کلمه کلیدی در ماه اسکن کنید (5 x 5 x 2 x 1 = 50).ش های من
My Reports ساختن گزارشهای SEO را با دادههای Google Analytics 4، Google Search Console، Google Business Profile و ابزارهای مختلف Semrush، سریع و آسان میکند.
به علاوه، به شما امکان می دهد گزارش خود را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.
بنابراین، می توانید مهمترین معیارهای خود را در یک مکان تجسم کنید. و مطمئن شوید که نتایج سئوی شما در مسیر درست است.
Google Trends به شما امکان می دهد روندهای جستجو را در هر نقطه از جهان تجزیه و تحلیل کنید.
می توانید ببینید که در حال حاضر چه موضوعاتی در حال ترند هستند. و به طور بالقوه برخی از ایده های محتوا را جمع آوری کنید.
یا عبارات جستجو و موضوعات مورد علاقه خود را تجزیه و تحلیل کنید. برای مشاهده اینکه چگونه علاقه جستجو در طول زمان تغییر کرده است.
این داده ها می توانند به شما در پیش بینی دقیق تر ترافیک کمک کنند. برای کمک به تصمیم گیری استراتژیک در مورد موضوعاتی که باید پوشش دهید.
برای شروع تحقیقات خود از وب سایت Google Trends دیدن کنید .
Google's PageSpeed Insights ابزاری رایگان است که به شما امکان می دهد عملکرد Core Web Vitals را در صفحات وب جداگانه بررسی کنید.
اینها معیارهای تجربه صفحه هستند که می توانند بر رتبه بندی شما در جستجو تأثیر بگذارند. و تجربه کاربران را در سایت خود تحت تاثیر قرار دهید.
بنابراین، این ایده خوبی است که مشکلات عملکرد برجسته شده را برطرف کنید.
برای شروع ارزیابی صفحات خود به PageSpeed Insights بروید .
تست نتایج غنی گوگل به شما امکان می دهد اعتبار نشانه گذاری طرحواره را در یک صفحه وب بررسی کنید. برای تعیین اینکه آیا صفحه برای نتایج غنی واجد شرایط است یا خیر .
نتایج غنی، نتایج جستجویی هستند که شامل اطلاعات اضافی (مثلاً رتبهبندی ستارهها) میشوند. آنها در جلب توجه و کلیک کاربران بهتر عمل می کنند.
میتوانید مواردی را که واجد شرایط آنها هستید در این ابزار پیشنمایش کنید. و ببینید آیا مشکلی وجود دارد که باید برطرف شود.
Google Alerts هنگامی که گوگل محتوایی مطابق با کلمات کلیدی انتخابی شما را پیدا می کند به شما اطلاع می دهد.
در اینجا نحوه استفاده از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی سئو رایگان آورده شده است:
Yoast SEO یک افزونه وردپرس است که به شما کمک می کند سایت خود را برای جستجو بهینه کنید.
نسخه رایگان توصیه های سئو روی صفحه را مانند این ارائه می دهد:
و ویرایش عناصر سئو مانند:
برای دانلود این افزونه رایگان به دایرکتوری افزونه وردپرس مراجعه کنید .
Meta SEO Inspector یک افزونه کروم است که بررسی ابرداده های صفحه را آسان می کند.
می تواند داده های زیر را برای هر صفحه ای که بازدید می کنید نمایش دهد:
از این ابزار رایگان سئو برای بررسی متادیتای صفحات خود استفاده کنید (برای اطمینان از وجود و درست بودن آن). یا از عناوین، توضیحات و غیره رقبا الهام بگیرید.
Sloth به شما کمک می کند تا اصلاحات فنی سئو را در سایت هایی با محدودیت های پلت فرم یا توسعه پیاده سازی کنید.
به عنوان مثال، می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:
Sloth از Cloudflare Workers استفاده می کند . بنابراین، برای شروع کار با این ابزار به یک حساب کاربری رایگان Cloudflare نیاز دارید.
شبیه ساز Google SERP Merkle نشان می دهد که یک نتیجه اساسی برای یکی از صفحات وب شما ممکن است در Google چگونه باشد.
به سادگی تگ عنوان و توضیحات متا را وارد کنید. برای دیدن اینکه در دسکتاپ و/یا موبایل چه شکلی میشوند.
پیش نمایش 100٪ قابل اعتماد نیست. زیرا گوگل همیشه تگ عنوان و توضیحات شما را نمایش نمی دهد — و همیشه تعداد کاراکترهای یکسانی را نمایش نمی دهد.
اما این روش خوبی برای آزمایش طول و ظاهر متن شماست.
به صورت ارتباطی -که قبلاً به خبرنگار کمک کنید (HARO)) - به شما امکان میدهد سوالات رسانهای را که میتواند به بک لینکها برای سایت شما منجر شود، منبع دهید.
اساسا، خبرنگاران از این پلت فرم برای درخواست نظرات متخصص برای مقالات خود استفاده می کنند. و میتوانید درخواستهای مرتبط را جستجو کرده و به آنها پاسخ دهید.
(این ابزار SEO برای حداکثر 10 مسابقه در ماه رایگان است.)
اگر گزارشگری از ارسال شما استفاده کند، ممکن است یک بک لینک به شما اعتبار دهد.
ShortPixel یک افزونه وب سایت ارائه می دهد که به طور خودکار تصاویر شما را فشرده می کند.
این یک راه ساده برای بهبود سرعت صفحه است (که می تواند بر رتبه بندی گوگل شما تأثیر بگذارد). بدون افت کیفیت تصویر
دامنه خود را در وب سایت ShortPixel وارد کنید تا ببینید چند تصویر را می توانید بهینه کنید.
ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است که می توانید از آن برای کارهای مختلف سئو استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دستور (دستورالعمل) ارائه دهید.
به عنوان مثال، می توانید از ابزار بخواهید:
از وب سایت ChatGPT دیدن کنید و ثبت نام کنید تا آن را به صورت رایگان امتحان کنید.
فقط توجه داشته باشید که این ابزار پتانسیل تولید اطلاعات نادرست و متن غیر اصلی را دارد. بنابراین، همیشه باید هر چیزی را که تولید می کند ویرایش کنید.